Areas
Určuje jednotlivé moduly aplikace. Je to kontejner na PBI které spolu logicky souvisí. PBI se rozčleňují podle toho jestli se týkají databáze, Business logiky, grafického rozhraní nebo testování.
Vytvářet stromovou struktůru pomocí PBI je špatný nápad proto že se stane potom Backlog nepřehledný při vyžším stupni zanoření. Navíc pokud nadřízené PBI je v jednom sprintu a podřízené v jiném tak to způsobuje zmatky v plánování jednotlivých sprintů.
- User
- Settings
- Company
- Address
- Persons
- Order
- Reporting
- Statistics
PBI
PBI obsahuje popis daného problému. Na záložce StoryBords screanshoty s rozložením vstupních polí, pokud se jedná o UI, nebo UML diagram pokud se jedná o data. Případně vývojový diagram pokud se jedná o Business.
Na záložce Test Cases pak postup jak se zadání otestuje v UI nebo postup podle kterého se vytvoří unit test.
- Analýza - pro danou areu je pouze jedno místo kde je zadání a požadavky
- Data: UserTable - UML, seznam polí, datové typy, velikosti
- Data: RoleTable
- Business: UserRepository - seznam dotazů (EmployCountForCompanyById, ...)
- Business: UsersController - seznam akcí
- UI: LoginPage - sketch obrazovky, seznam polí na obrazovce
- UI: RegistrationPage
- UI: Vzhled tiskovky objednávky - sketch formuláře, seznam polí a podmínky kdy se pole zobrazují a kdy ne
- TC: LoginPage - 1. Zadám login, 2. zadám heslo, 3. Dám přihlásit, 4. jsem přihlášen
WI
Řešitel zaznamená postup jak daný problém vyřešil a kolik na něm strávil času. Pokud k vyřešení úkolu použil nějaké zdroje jak např. http://stackoverflow.com/ Je vhodné přidat odkaz na tento článek do WI.Vyřešit: Registrace uživatele do systému
Vyřešit: Tisk poznámky na tiskovce objednávky
Analýza systému v praxi
Tak co budeme dělat?Systém na objednávky.
=> Area - Order
Co na té objednávce bude za informace?
Datum vytvoření, popis objednávky, kdo ji vytvořil
=> PBI - Analýza - Tabulka objednávky obsahuje sloupce (CreateDate, ...)
=> PBI - Data: OrderTable (CreateDate, Note, UserId)
=> Area - User
=> PBI - Data: UserTable ....
No a co s tou objednávkou bude systém dělat?
Vytvoří ji, umožní její editaci a půjde vytisknout
=> PBI - Busines - OrderRepository - GetList(), GetById()
=> PBI - Busines - OrderController - CRUD
=> PBI - UI - Seznam objednávek
=> PBI - UI - Karta objednávky
=> Area - Reporting
Jak zjistíme že to funguje podle požadavků?
No pokud vyplním všechna pole stisknu uložit, tak pokud příjdu znova a zobrazí se mi stejné údaje tak je to OK
=> TC - Otestuj: vytvoření objednávky - 1. ... 2. ... 3. ...
Jak bude vypadat ta tiskovka?
V hlavičce bude číslo objednávky.
=> PBI - Analýza - Tiskovka objednávky - V hlavičce se tiskne číslo objednávky
=> PBI - Analýza - Tabulka objednávky - Obsahuje ještě sloupec OrderNumber
==> WI - Vyřešit: Do tabulky objednávky přidat sloupec OrderNumber
=> PBI - UI: Vzhled tiskovky objednávky
==> WI - Vyřešit: Tisk hlavičky na objednávce - hlavička obsahuje OrderNumber
No a teď mi kluci řekněte jak dlouho vám to bude trvat?
http://zbyneksulc.blogspot.com/2014/12/aspnet-mvc-postup-prace-casovy-odhad.html
Žádné komentáře:
Okomentovat